Selektywna redukcja katalityczna (SCR) to zaawansowany system aktywnej technologii kontroli emisji, który redukuje emisje tlenków azotu z rury wydechowej do niemal zera w pojazdach i sprzęcie z silnikami wysokoprężnymi nowszej generacji. System SCR obejmuje kilka komponentów spakowanych razem z innymi częściami systemu kontroli emisji. Każdy producent ma własne warianty typu i kolejności różnych elementów w systemie.
Dlaczego SCR jest ważny?
Technologia SCR jest jedną z najbardziej opłacalnych i paliwooszczędnych technologii, która pomaga praktycznie wyeliminować emisje z silników wysokoprężnych. Od 2011 roku wszystkie wysokoobciążone silniki Diesla do samochodów ciężarowych wykorzystują technologię SCR, aby spełniać najnowsze normy emisji EPA. Normy te wymagają redukcji cząstek stałych (PM) i tlenków azotu do poziomu bliskiego zeru. SCR może zredukować emisji do 90%, jednocześnie redukując emisje HC i CO o 50-90%, a emisje PM o 30-50%. Systemy SCR można również łączyć z filtrem cząstek stałych w silnikach wysokoprężnych, aby osiągnąć jeszcze większą redukcję emisji cząstek stałych. Wysoka wydajność systemów SCR w redukcji emisji pozwala producentom zrównoważyć osiągi silnika i zmaksymalizować oszczędność paliwa, przy jednoczesnym osiągnięciu niemal zerowej emisji. Niektórzy operatorzy ciężkich pojazdów użytkowych wyposażonych w układ SCR zgłaszają wzrost zużycia paliwa o ponad 4%. Pomocny okazuje się być również sprzęt DEF do odprowadzania spalin.
Poznaj regulacje związane ze stosowanie AdBlue jak i działanie samego płynu w technologii SCR – https://storage-partners.com/en/what-is-adblue-2
Napisz pierwszy komentarz