Nie od dziś pewnym jest to, że zbiorniki do AdBlue są opcją dedykowaną do sporych aut dostawczych z silnikami diesla, czyli z popularnymi ropniakami. Rzecz jasna zbiornik na AdBlue nie jest montowany to jakiegoś małego auta dostawczego z silnikiem wysokoprężnym, którego pojemność nieznacznie przekracza dwa litry, bo tego typu zbiornik z tą substancją czynną trafia raczej do auta dostawczego z dieslem o pojemności blisko pięciu litrów, bo taki silnik wytwarza więcej szkodliwych zanieczyszczeń i co równie istotne te spore ropniaki to opcja idealna dla pojazdów dostawczych o ładowności od pięciu ton do ponad dwudziestu.
Diesle w takich masywnych samochodach spalają wiele oleju napędowego, ale na dokładkę produkują też wiele szkodliwych gazów. Z tej konkretnej przyczyny ciężarówki mają jakieś lepsze katalizatory i kombinuje się nawet nad ich opływowością, czyli kolejna generacja Europejskich aut dostawczych ma mieć nieco wystający przód, po to opów powietrza nie przeszkadzał w osiągnięciu niższego spalania, które jest teraz bardzo ważnym parametrem.
Napisz pierwszy komentarz